A Fiat alufelni közelebbi megismerése

Webáruház

Ha az új vagy régi kocsijára akar valaki egy keréktárcsát venni, akkor két típus közül választhat. Van az alumínium és az acél Alfa Romeo felni. A kettő között a legszembetűnőbb eltérések a strapabíró jellegből és persze az anyagösszetételből adódnak. A jobb teljesítményt garantáló modellek az alumínium ötvezetűek. Az alufelni alkalmazásával nem csupán szebb és stílusosabb lesz majd a verda, de megnő a teljesítmény, jobb lesz a gyorsulást és még a féktáv is rövidül. Sőt, a kutatások és legkülönfélébb tesztek arra is rávilágítottak, hogy a jó összetételű Alfa Romeo felni hosszabb élettartamhoz vezet, ami alacsony gumikopást biztosít. Az pedig tényleg hatalmas pozitívum, hogy a négy darab Alfa Romeo felni felszerelését követően könnyebbé válik a gépkocsi, ami azt eredményezi, hogy az irányváltoztatás is egyszerűbb és biztonságosabb lesz. De az acélt sem kell teljesen leírni, hiszen ennek is vannak előnyei az alufelnihez képest. Először is az acél, mint alapanyag olcsóbb az alumíniumnál, és persze jobban is ellenáll a fizikai, kémiai hatásoknak. Illetve az acél Alfa Romeo felni sokkal könnyebben és olcsóbban is kiegyenesíthető, ha azzal valami baj lesz egy nagyobb gödör vagy kátyú miatt. Ezeket tudatában is rengetegen vannak azok, teljesen érthető okok miatt, akik a Fiat alufelni mellett döntenek a Punto vagy Linea verdájukhoz. Ez egyáltalán nem lehet meglepő, hiszen a kocsi stílusához és színéhez passzoló Fiat alufelni igazán látványos és nagymértékben feldobja a négykerekű külsejét. Sőt, elméletben, mivel kisebb a rugózatlan tömeg, még az autó úttartását is javítja. Bármennyire is jó és esztétikus a Fiat alufelni, vannak bizonyos negatívumok, amelyekről érdemes pár szót ejteni. Ilyen az, hogy erre a tulaj jobban kell vigyázzon, mint az acél vagy lemez fajtára. A tapasztaltabbak már biztosan rájöttek, hogy a Fiat alufelni pereme sajnos igencsak sérülékeny. Márpedig a leggyakrabban itt sérül a kerék, főleg parkolásnál, és az is megesik, hogy szűken vett kanyaroknál ez ér oda először a szegélyhez, egy nagyobb karcolást vagy komolyabb sérülést okozva ezzel.