A webáruház kategória oldal térkép a vevő kezében

Szolgáltatás

Valószínűleg internetes vásárlóként már mindnyájan átéltük azt a frusztráló érzést, amikor egy-egy webshopot meglátogatva nem voltunk képesek megtalálni azt a terméket vagy szolgáltatást, amit kerestünk, mivel az üzemeltetők nem tették nyilvánvalóvá az oldalon való eligazodás lehetőségeit. Az ilyen és ehhez hasonló internetes boltokat azonnal elhagyja, még az eleinte potenciális vásárló is, az egyszerű érdeklődőkről nem is beszélve. A webáruház kategória oldal elengedhetetlenül fontos szerepet tölt be az eladás sikerességében, hiszen egyrészt a könnyebb eligazodást teszi lehetővé, másrészt pedig közvetlen, azonnali csatornát képez a vásárló és az áru között. A webáruház kategória oldalra tekinthetünk tehát kapocsként is, ami egyszerre elégíti ki a vevőt és az eladót, hiszen megkönnyíti a tájékozódást és az eladást is.

Pont ezért kell nagy figyelmet szentelni a webáruház kategória oldal mikéntjére, aminek az optimalizálása sokkal összetettebb és bonyolultabb, mint például a fő- vagy a termékoldal esetében. Az irányelve, aminek mentén elindulnak a fejlesztők, ha a webáruház kategória oldalának a tökéletesítésére kerül sor, a következetesség és a logikusság, aminek révén a vevő azt érezheti, hogy a nézelődéstől kezdve egészen a vásárlás befejezéséig mindvégig kézen fogták és segítették a célja megvalósításában. Általánosságban elmondható, hogy a jól kialakított webáruház termék oldal olyan mint egy térkép, ami egyszerre segíti a látogatót és a fejlesztőt. Ez a térkép fő- és alkategóriákra osztható, a használata pedig problémamentes. Az így elért közérthető kifejezésmód éppen ezért képez közös nyelvet az eladó és a vevő között.