Az Opel Corsa J alufelni gyártási technológiái

Webáruház

Az alufelnik gyártási technológiája nagyon sokféle lehet. Egyes kocsikon megfigyelhető a hideg folyatásos, úgynevezett réskovácsolt Opel Corsa J alufelni. Mivel csúcstechnológiáról van szó, ami egyet jelent a magas árakkal, csak kevesen döntenek az ilyen modellek mellett. A technológia alapját az alacsony nyomású öntőgépes módszer adja, hiszen erre épül. Az Opel Corsa J alufelni készítésének második fázisában egy sajátos masinával a formát megpörgetik és kívülről jól felmelegítik. Eközben a felni peremrészére görgőfejek nyomódnak, és azt préselve feszítik egy irányba, ahogy azt a korongozó fazekas teszi. A meleg, a nyomás és a rotáció együttesének eredményeként a felni pereme olyan teherbírással rendelkezik majd, mint a kovácsolt keréktárcsáké. Az OZ brand évek óta ezt a technológiát alkalmazza, amikor a cél az Opel Corsa J alufelni elkészítése. Sőt, még a Forma-1-es kocsikra is tervezett efféle tárcsákat. Ott vannak még a jól ismert kovácsolt modellek. Kétségtelen, hogy ezek jelentik a felnik felső kategóriáját, ahol a csak a legjobb változatok kapnak helyet. A kovácsolt felnit nagyon magas nyomáson, egyetlen alumíniumtömbből állítják elő.

A kovácsolt Ford Mondeo alufelni bemutatása

A kovácsolt felnit nagyon magas nyomáson egyetlen alumíniumtömbből állítják elő. Az így kapott Ford Mondeo alufelni roppant tömör, igazán ellenálló és hihetetlenül kis súllyal rendelkezik. Mivel csúcstechnológiáról van szó, ezért nem lephet meg egyetlen vásárlót sem, hogy az ilyen Ford Mondeo alufelni bizony drága lesz. A felhasznált szerszámok, berendezések és a fejlesztési költségek miatt is annyira magasak az árak. Nem szabad megfeledkezni a többrészes tárcsákról sem. Az ilyen felnik gyártási módszerei semmiben sem különböznek az egyrészesektől és azoktól, amik eddig említésre kerültek. Az egyetlen eltérés, hogy egyes elemek külön készülnek. A többrészes Ford Mondeo alufelni többféle módon készülhet, illetve számos alapanyag közül válogathat a gyártó. Érdekességként megjegyezhető, hogy vannak olyan kerékfelnik, amiknek a pereme kovácsolt alumínium és a középső gyűrűje pedig magnézium.